Examen

Du satt i en randig tröja
och flinade upp dig
för fotografen
utanför bilden
krälade åren
först sakta och sen allt snabbare

Jag gjorde så många tankefel
som jag hade förstånd till
ett före ett annat
du lämnade din efterrätt på tallriken
och gick ut till de andra
tjuvrökarna
jag stannade kvar och sölade ner mig

Fyrtiofem år senare
hör du av dig på en dollarsedel
du har blivit nazist
det är inget märkvärdigt alls
alla säger att det passar dig
och bloggosfären

Visst, hade du en annan jacka
på dig när vi sågs senast
det måste ha varit i baren
några andra intressen
har vi aldrig skaffat oss, skriver du

Arlanda Airport

Arlanda Airport

Jag minns inte men håller med
för att inte verka oartig
du visar mig på en nödutgång
som jag inte kan använda
den leder till en verklighet
där det pratas tyska
med ångermanländsk brytning
men jag har lovat
att aldrig mer lyssna till europeiska språk

Ta det inte personligt
jag förstog inte hur värdelös
du var på den tiden
när du bjöd på tabletter
som botade baksmälla
och fick en att vilja åka skidor
istället

Om TOREZ

Hej! Min avsikt med den här bloggen är att publicera material som blivit liggande på hårddiskar och i lådor. (se även about) I den mån inspiration infinner sig kan det bli nya inlägg också. Publiceringen blir inte regelbunden utan i den takt som arbetsprocessen kräver. Välkomna att ta del! ToreZ
Det här inlägget postades i Poesi 13 och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Examen

  1. TOREZ skriver:

    Kul att du gör!

Kommentera

